10. aug. 2009

Hvad sker der i min biotop

Der er sket en masse forandringer i min biotop.


Siden sidst har træerne fået grønne blade, blomsterne samt grønsager er vokset. Insekterne er kommet frem. Der er mange bier, sommerfugle og mariehøns. Regnorme er ordentlig i gang med at grave sig igennem jorden. Fugle kvidrer.
Her kommer nogle billeder fra min biotop





glaskål kaldes også for kålrabi






Der er en lille zucchini plante.
Desværre er der ikke vokset zucchini
endnu.
Denne plante kaldes også for squash.






Jeg har sået mange tomatplanter.
Det her er en af dem.
På denne planter har jeg allerede fået
20 tomater, som smagte rigtig godt.















Hvis man høster ærterne for tidligt,
er bælgerne ikke fyldt op.
Høster man ærterne for sent,
er ærterne blevet hårde og melede.











Kartoffelplanten er en urtigagtig plante, som vokser opret.
Bladene sidder spredt.
Efter at planterne er vokset lidt, skal man lave en bunke
jord omkring planterne.







Hvis man vil have store og lange gulerødder, skal man i starten trække nogle gulerødder ud, at de andre for mere plads til at kunne vokse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar