8. sep. 2009

Museumsopgave - reflektion

Min reflektion
Jeg synes det var en spændende og interessant opgave.
Først finde et museum, som kunne være noget for én og bagefter finde et kreativt projekt - ud af museumbesøget.
Børnene har hjulpet mig med at finde et projekt.
Jeg har iagttaget børnene, hvad de synes var mest spændende på meseumbesøget og til hvad jeg selv havde lyst til at arbejde med.
Jeg selv har lært en masse ting af vores strande. Jeg ved nu, hvad muslingerne hedder, som Flensborg Fjord har. Det samme gælder for sten. Jeg vidste godt at der findes flintsten, men ikke hvad de andre sten hedder.
Jeg har heller ikke iagttaget, hvor meget affald der egentlig ligger ved stranden. Der var jeg faktisk lidt skuffet over, at mennesker ikke tager deres affald med hjem igen.
Selvfølgelig har jeg også afprøvet mikroskopen. Det var første gang jeg har kigget gennem et mikroskop og blev, første gang jeg har kigget gennem det, forskrækket. :) Jeg måtte selv grine over mig.
En dejlig opgave var også den kreative del.
Jeg har afprøvet forskellige kreative aktiviteter sammen med børnene. Spændende synes jeg opgaven med "klistersandet". Fordi jeg selv skulle finde ud af, hvor meget sand der skulle komme ind i klistret.
I denn projekt har jeg lært en masse nye, interessante og spændende ting omkring Flensborg Fjord og om at arbejde med nye ide fra strandensmaterialer.

Refleksion fra børnene
Jeg spurgte børnene, hvad de bedst kunne lide ved projektet.
Et barn fortællte mig, at det kunne lide at kigge gennem mikroskopet. Det var vild spændende. (Her kom moren også og sagde, at barnet var helt begestret, at det måtte afprøve et mikroskop) Et andet barn sagde, at han godt kunne lide at kigge efter forsteninger. Hans forældre havde nemlig allerede nogen hjemme, så også barnet ville finde nogen.
Pigerne synes at det var bedst at lave kæderne, fordi de blev så flotte.

Efter jeg har spurgt børnene har jeg fået lidt feedback over mit arbejde. Kort sagt, var projektet i hvert fald noget for børnene, fordi de kunne huske, hvad vi har lavet og hvad de godt kunne lide ved projektet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar