5. sep. 2009

kaosbilleder

Hvilke erfaringer har jeg med bundne opgaver?
Egentlig har jeg lavet gode erfaringer med bundne opgaver, fordi bundne opgaver er nemmere for mig. Ved sådanne opgaver er der klare retningslinjer man skal holde sig til. Men her er man også under enorm anspending, fordi man gerne vil have sit ønskede resultat.

Hvilke kvaliteter ser jeg i at bryde en bunden opgave op?
Hvis man bryder en bunden opgave, må man frit bestemme sit resultat. Der er ikke noget med at gøre forkert eller ej. I sådan en opgave står man ikke under pres, fordi man selv kan bestemme, hvordan opgaven skal se ud, når den er færdig.
Her kan man godt bruge sin egen fantasi, kreativitet og ideer. Så man kan godt komme i en ny læringsproces.

Giv et bud på andre opgaver, hvor man ved at løsne former kunne bevare "kernen" i opgaven og fastholde det personlige udtryk (eller genskabe den personlige kvalitet)
Jeg kunne godt forstille mig, hvis man arbejder med ler. "kernen" skal man bibeholde. Altså, at luften først skal ud af leret også kan man fastholde det personlige udtryk eller også personlige kvalitet.
For at kunnte lave mit kaosbillede, har brugt forskelligt material.
Som man godt kan se på dette billede.






Det er mit første forsøg. Papieret rev
nogle gange i stykker.
Jeg har prøvet at finde små figurer, som
jeg ville sy. Jeg har fundet et hjerte, et
menneske, et trekant, et hus og en drage.
Sådan ser billedet ud bagfra...




og sådan ser mit billeder ud,
når det er færdig.

Det er mit andet forsøg. Her gik
papiret ikke så tit i stykker.

Solen bagfra...




og solen forfra.







Mit tredje forsøg.
Jeg har lavet en drage.
Men desværre gik papiret
igen tit i stykker.

Dragen bagfra...


og dragen forfra.


Jeg har afprøvet bagsting (stikkesting), forsting og korsting på mine billeder.

I børnehaven har vi tit prøvet at sy med børnene. Men på et stykke pap og så har vi tegnet et motiv på papieret. Jeg synes denne opgave var spændende, fordi jeg ikke vidste, hvad for et motiv det bliver til slutningen. Her er bruger man meget kreativitet og fantasie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar