2. okt. 2009

Æblegrød

I min biotop vokser mange æbler. Så jeg vil prøve at lave æblegrød. Det er første gang for mig at koge æblegrød. Jeg har samlet en spand fuld med æbler...



Så har jeg skåret alle æbler i små stykker...

I gryden har jeg fået lidt vand, så kom æblerne i...
Da alle æblerne var skåret i små stykker, har jeg sat gryden på ovnen, hvor grøden kogte i en lav temperatur....

Grøden kogte ca. 2 timer...
Det er min første æblegrød...
med flødeskum... den smagte bare rigtig godt :)
Jeg må sige, at det var rigtig spændende for mig, at lave æblegrød. Så meget arbejde er det slet ikke, så jeg tror, at jeg vil prøve det engang til. Grøden smagte også rigtig godt.
Det var en god erfaring for mig at lave æblegrød selv og ikke købe den i en discounter. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar